Όταν αγοράζετε ένα προϊόν ή μία υπηρεσία από απόσταση ή/και εκτός καταστήματος τότε θα πρέπει να προσέχετε τα εξής:
Αγορές από απόσταση |
Αγορές εκτός εμπορικού καταστήματος |
|
|
Για τις περιπτώσεις ηλεκτρονικών αγορών, δείτε εδώ.
Τι να προσέξετε πριν και κατά τη διάρκεια των αγορών σας:
- Tην ταυτότητα και τη διεύθυνση του προμηθευτή
- Tα ουσιώδη χαρακτηριστικά του αγαθού ή της υπηρεσίας
- Tην τιμή, την ποσότητα και τις δαπάνες μεταφοράς, καθώς και το ΦΠΑ, εφόσον δεν περιλαμβάνεται στην τιμή
- Tον τρόπο πληρωμής, παράδοσης και εκτέλεσης
- Tη διάρκεια ισχύος της προσφοράς ή της τιμής
- Tο δικαίωμα υπαναχώρησης και, σε χωριστό έντυπο ή ηλεκτρονικό έγγραφο, υπόδειγμα δήλωσης υπαναχώρησης.
- Τις υφιστάμενες εγγυήσεις
- Tο κόστος χρησιμοποίησης του μέσου επικοινωνίας από απόσταση, όταν υπολογίζεται με άλλη βάση εκτός των βασικών τιμολογίων.
- Tην ελάχιστη διάρκεια ισχύος της σύμβασης στην περίπτωση συμβάσεων για την προμήθεια αγαθών ή υπηρεσιών που έχουν διάρκεια ή εκτελούνται περιοδικά.
- Απαγορεύεται να σας αποστέλλονται προϊόντα ή υπηρεσίες, χωρίς προηγουμένως να τα έχετε παραγγείλει, εφόσον καλείστε για την απόκτησή τους να καταβάλετε κάποιο ποσό.
- Σε περίπτωση που σας αποστέλλονται αγαθά ή παρέχονται υπηρεσίες χωρίς εσείς να έχετε παραγγείλει, τότε έχετε το δικαίωμα να διαθέσετε τα αγαθά ή τις υπηρεσίες κατά την κρίση σας, χωρίς να οφείλετε να πληρώσετε κάτι και απαλλασσόμενοι από την υποχρέωση φύλαξης ή επιστροφής τους. Η μη απάντηση σας σε περίπτωση αποστολής αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που δεν παραγγέλθηκαν δεν θεωρείται συναίνεση ή σιωπηρή αποδοχή της σχετικής συναλλαγής εκ μέρους σας.
- Σε συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, απαγορεύεται η είσπραξη όλου ή μέρους του τιμήματος, πριν από την παράδοση του προϊόντος ή την παροχή της υπηρεσίας.
Οι συμβάσεις από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος δεν εφαρμόζονται:
- στους αυτόματους διανομείς
- στους εμπορικούς χώρους αυτόματης πώλησης
- στις συμβάσεις προμήθειας τροφίμων, ποτών ή άλλων αγαθών που προορίζονται για την τρέχουσα οικιακή κατανάλωση και τα οποία παραδίδουν, κατ’ οίκον ή στον τόπο διαμονής ή εργασίας σας διανομείς σε τακτά ή συχνά διαστήματα
- σε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με αντικείμενο μεταφορές, κατάλυμα, σίτιση και ψυχαγωγία, στην περίπτωση που ο προμηθευτής αναλαμβάνει την υποχρέωση να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές σε συγκεκριμένη ημερομηνία ή συγκεκριμένη χρονική περίοδο
- σε έκτος εμπορικού καταστήματος συμβάσεις για τις οποίες το ποσό που θα καταβάλετε δεν υπερβαίνει τα 30€
Εάν ο προμηθευτής δεν τηρήσει τις τυπικές απαιτήσεις για συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος οι συμβάσεις είναι άκυρες, υπέρ του καταναλωτή.
Αρμόδιος Φορέας
Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε
1) Στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/
Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr
2) Σε περιπτώσεις καταναλωτικών διαφορών εκτός Ελλάδος και εντός ΕΕ, απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στην ιστοσελίδα: https://www.eccgreece.gr/el/about-us/ypoboli-anaforas. Επίσης, στα τηλέφωνα 2106460862, 2106460814 και στο Email: info@eccgreece.gr
3) Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα ΗΕΔ για να επιλύσετε το πρόβλημά σας με τη συνδρομή ενός εγκεκριμένου φορέα επίλυσης διαφορών. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
4) Εφόσον, ο προμηθευτής εδρεύει σε χώρα εκτός ΕΕ, η οποία συμμετέχει στη δράση econsumer του Διεθνούς Δικτύου Επιβολής της Νομοθεσίας για την Προστασία των Καταναλωτών (ICPEN) μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας στη διεθνή πλατφόρμα υποβολής παραπόνων (εδώ).