Οι βασικοί νόμοι που διέπουν την ασφαλιστική σύμβαση του Κλάδου Αυτοκινήτου είναι ο Ν.489/76, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, όπου προβλέπονται οι βασικές διατάξεις «περί υποχρεωτικής ασφάλισης των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» και ο Ν.2496/1997 που ρυθμίζει γενικά την ασφαλιστική σύμβαση.
Ο λήπτης της ασφάλισης ή ο ασφαλισμένος υποχρεούνται να δηλώνουν στον ασφαλιστή κάθε ατύχημα που αφορά το ασφαλισμένο αυτοκίνητο όχημα αμέσως, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και το αργότερο εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών, αφότου έλαβαν γνώση του ατυχήματος.
Εάν έχετε υποστεί ζημία από ατύχημα στο οποίο δεν ευθύνεστε, τότε πρέπει να κάνετε αίτηση αποζημίωσης είτε στην ασφαλιστική εταιρεία του άλλου προσώπου που ευθύνεται για το ατύχημα, είτε στον αντιπρόσωπο για τον διακανονισμό των ζημιών, σε περίπτωση που η έδρα της εταιρείας είναι στο εξωτερικό. Η ασφαλιστική εταιρεία οφείλει να σας απαντήσει στην αίτησή σας, μέσα σε 3 μήνες, είτε με προσφορά αποζημίωσης είτε με αιτιολογημένη απάντηση εφόσον αμφισβητεί την ευθύνη της.
Εάν η εταιρεία αποδεχθεί την αίτηση για αποζημίωση, τότε εσείς θα πρέπει να προσκομίσετε τα αντίστοιχα παραστατικά (τιμολόγια, αποδείξεις κλπ.) των εξόδων σας. Ο χρόνος πληρωμής που αναφέρει η προσφορά αποζημίωσης, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημέρες από την προσφορά, εκτός αντίθετης ειδικής συμφωνίας των μερών. Αν συμφωνηθεί αυτούσια αποκατάσταση της ζημιάς, ο χρόνος αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τις είκοσι (20) ημέρες από τη συμφωνία, εκτός αντίθετης ειδικής συμφωνίας των μερών.
Η μη συμμόρφωση της ασφαλιστικής επιχείρησης προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις επισύρει διοικητικές κυρώσεις.
Στην περίπτωση που η ασφαλιστική εταιρεία αρνηθεί αδικαιολόγητα να σας δώσει αποζημίωση, τότε μπορείτε να διεκδικήσετε την αποζημίωση δικαστικά μέσα σε 5 χρόνια από την ημερομηνία του ατυχήματος.
Καταγγελίες
- Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.
- Για να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά ή να λάβετε εξατομικευμένη συμβουλευτική για την υπόθεση σας:
- Εάν είστε μέλος μας στείλετε το αίτημα σας στο info@ekpizo.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας για να ορίσουμε ένα ραντεβού με εκπρόσωπό μας.
- Εάν δεν είστε μέλος μας κάντε την εγγραφή σας εδώ.
Αρμόδιοι Φορείς
- Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/. Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr και στην
- Τράπεζα της Ελλάδος- Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ)- E-mail: dep.insurancesup@bankofgreece.gr
- Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος είναι το θεσμικό όργανο για την εκπροσώπηση των ασφαλιστικών εταιριών στην Ελλάδα. Αποτελεί αναγνωρισμένο επαγγελματικό σωματείο και με θεσμικό ρόλο. Tα 44 μέλη της στο σύνολό τους αντιπροσωπεύουν πάνω από το 95% των ασφαλίστρων που παράγονται στην ελληνική αγορά. Στην ιστοσελίδα της μπορείτε να πληροφορηθείτε διεξοδικά για τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών: http://www1.eaee.gr/ Διεύθυνση: Ξενοφώντος 10, 105 57 Αθήνα, Τηλ.Επικ. 210 33 34 100, E-mail:info@eaee.gr