Ταξιδεύοντας με Λεωφορείο (ΚΤΕΛ)

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Ταξιδεύοντας με Λεωφορείο (ΚΤΕΛ)

Λεωφορεία (ΚΤΕΛ)
Μετακινήσεις

Βασικά δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με λεωφορεία (ΚΤΕΛ)

Τα βασικά δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν με λεωφορεία (ΚΤΕΛ) προβλέπονται στον  ν. 4974/2022 “Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών - Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις” (ΦΕΚ Τεύχος Α 185/29.09.2022).

Αναλυτικότερα:

1. Καθυστέρηση/Ακύρωση Αναχώρησης

α. Εάν το δρομολόγιο σας (για απόσταση πάνω από 250 χλμ) ακυρωθεί ή καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 2 ώρες, δικαιούστε:

  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μεταφορά σας στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή
  • μεταφορά στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση
  • εάν η εταιρεία δεν κάνει κάτι από τις παραπάνω δυο επιλογές, τότε δικαιούστε να υποβάλετε καταγγελία ζητώντας ως αποζημίωση το 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπρόσθετα με την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας

β. Εάν η κανονική διάρκεια του ταξιδιού σας είναι πάνω από 3 ώρες (πάνω από 250 χλμ) και η αναχώρησή του λεωφορείου καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, τότε δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε. Εάν η καθυστέρηση /ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, η εταιρεία δεν καλύπτει τη διαμονή.

Τα παραπάνω δικαιώματα δεν ισχύουν για τα ανοιχτά εισιτήρια.

2. Κατοικίδια

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν στην καμπίνα επιβατών μόνο μικρόσωμα ζώα μέχρι 10 κιλά, όπου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ειδικό καλάθι μεταφοράς (μέγιστες διαστάσεις 50x40x35). Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε μαζί σας το διαβατήριο ή το βιβλιάριο υγείας του κατοικίδιου, το οποίο θα πρέπει να είναι ενημερωμένο τα τελευταία δύο έτη.

3. Ακύρωση εισιτηρίου

Σε περίπτωση ακύρωσης κράτησης θέσης σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής σας επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου, εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 8 ώρες προ της αναχώρησης ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί σε χρόνο μικρότερο των 8 ωρών προ της αναχώρησης.

4. Απώλεια αποσκευών / Αποζημίωση

Σε περίπτωση απώλειας αποσκευών δικαιούστε:

  • ελάχιστη αποζημίωση 30,00 ευρώ
  • ελάχιστη αποζημίωση 15,00 ευρώ για ασυνόδευτες αποσκευές

5. Μη παραλαβή επιβάτη

Για μη παραλαβή επιβάτη εξ υπαιτιότητας του συγκοινωνιακού φορέα από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση δικαιούστε αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του εισιτηρίου.

6. Καταγγελία

Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε έγγραφα την καταγγελία σας μέσα σε τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία εκτέλεσης της παράβασης, στα κατά τόπους ΚΤΕΛ. Είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να σας απαντήσει εγγράφως εντός ενός μηνός.

Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ.

Αρμόδιος Φορέας

1. Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (Τμήμα Αστικών Μεταφορών), Tηλ :  +210 6508000, Email: yme@yme.gov.gr

2. Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων,  Γενική Γραμματεία Εμπορίου (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή)-Γραμμή Καταναλωτή: 1520, Email: 1520@mindev.gov.gr και (εδώ) για πληροφορίες καταγγελιών

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά