Μπορείτε να ρυθμίσετε τις οφειλές σας, εξωδικαστικά, με τους εξής τρόπους:
1) Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών Ν.4224/2013
(μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.)
2) Ελεύθερη διαπραγμάτευση
Κατά τη διαδικασία της ελεύθερης διαπραγμάτευσης, έρχεστε σε επαφή με την τράπεζα εκτός του τυποποιημένου πλαισίου που θέτει ο Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ούτε προθεσμίες, ούτε συγκεκριμένα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν, ούτε δυνατότητα υποβολής ένστασης κλπ. Σας συστήνουμε να καταθέτετε ΕΓΓΡΑΦΑ το αίτημά σας για διακανονισμό και να κρατάτε αντίγραφο.
Διαδικασία
Δηλώνετε προς την τράπεζα την αδυναμία σας να συνεχίσετε να αποπληρώνετε τις οφειλές σας με τους ισχύοντες όρους και ζητάτε τη ρύθμιση τους. Αυτό το κάνετε εγγράφως μέσω αιτήματος που καταθέτετε στην τράπεζα και λαμβάνετε τον αντίστοιχο αριθμό πρωτοκόλλου. Στη συνέχεια είναι πιθανό η τράπεζα να σας ζητήσει την προσκόμιση εγγράφων (όπως το πιο πρόσφατο εκκαθαριστικό της εφορίας, η δήλωση ακινήτων Ε9, αντίγραφο της κάρτας ανεργίας, ιατρικές βεβαιώσεις που πιστοποιούν πρόβλημα υγείας κλπ) προκειμένου να εκτιμήσει την οικονομική σας κατάσταση. Αφού η τράπεζα εξετάσει τα έγγραφα, σας προτείνει πιθανούς τρόπους ρύθμισης των οφειλών σας. Οι ρυθμίσεις μπορεί να περιλαμβάνουν επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου, μειώσεις επιτοκίων ή ακόμα και διαγραφή μέρους της οφειλής. Σε περίπτωση που καταλήξετε σε συμφωνία, υπογράφετε τροποποίηση της αρχικής σύμβασης που περιλαμβάνει τους όρους της ρύθμισης.
3) Διαμεσολάβηση
Η διαμεσολάβηση αποτελεί μία διαδικασία μέσα από την οποία δύο ή περισσότερα μέρη (στην προκειμένη περίπτωση εσείς και η τράπεζα) που έχουν μεταξύ τους μια διαφορά επιχειρούν να την επιλύσουν με την υποβοήθηση ενός ενδιάμεσου αντικειμενικού τρίτου προσώπου, του διαμεσολαβητή. Τα μέρη συμμετέχουν πάντα στη διαμεσολάβηση με το δικηγόρο τους. Ο διαμεσολαβητής δεν είναι δικαστής και δεν αποφασίζει ο ίδιος για τον τρόπο επίλυσης της διαφοράς. Αντιθέτως, βοηθά τα μέρη να επικοινωνήσουν και να καταλήξουν σε μια συμφωνία, την οποία αποφασίζουν τελικά οι ίδιοι.
Η διαμεσολάβηση είναι ένας ευρέως διαδεδομένος εναλλακτικός τρόπος επίλυσης διαφορών στο εξωτερικό. Ωστόσο, στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιείται ιδιαίτερα, παρ’ όλο που το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει ήδη από το 2010. Κάποια από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά της σε σχέση με την προσφυγή στα δικαστήρια είναι η ταχύτητα επίλυσης της διαφοράς και το χαμηλό κόστος.
4) Εξωδικαστικός Μηχανισμός (ν.4738/2020)
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ρύθμιση της οφειλής σας με τον εξωδικαστικό μηχανισμό είναι το χρέος να είναι άνω των 10.000 ευρώ
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ
5) Με τη συνδρομή της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. είναι μία πιστοποιημένη ένωση καταναλωτών και αναλαμβάνει να παρέμβει για εσάς ώστε να ρυθμίσετε τις οφειλές σας.
Προκειμένου να παρέμβουμε και να λάβετε συμβουλευτική θα πρέπει να γίνετε μέλος μας εδώ.
Στη συνέχεια θα χρειαστούμε από εσάς:
- αναλυτική κατάσταση των οφειλών σας
- εκκαθαριστικό της εφορίας του τελευταίου έτους
- δήλωση Ε9 του τελευταίου έτους
- εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ του τελευταίου έτους
- εξουσιοδότηση προς την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
Εφόσον έχει ολοκληρωθεί η εγγραφή σας και ο φάκελος είναι πλήρης, σας κλείνουμε ραντεβού με τον σύμβουλό μας τηλεφωνικά. Ο σύμβουλός μας θα εξετάσει το φάκελό σας και θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τις οφειλές σας, ανάλογα με την περίπτωσή σας, μέσω πρότασης στην/στις Τράπεζες, στο/α Fund(s) ή στις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ).