Oργανωμένα ταξίδια-πακέτα

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Oργανωμένα ταξίδια-πακέτα

Oργανωμένα ταξίδια-πακέτα
Διαμονή

Τα βασικά δικαιώματα του καταναλωτή για οργανωμένα ταξίδια μέσω ταξιδιωτικών γραφείων με τη μορφή πακέτων ρυθμίζονται στο Π.Δ. 7/2018 (ΦΕΚ Α΄12/29.1.2018).

Ως οργανωμένο θεωρείται το ταξίδι που υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση και περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο από τις τουριστικές υπηρεσίες: μεταφορά, διαμονή ή/και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συμπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση κ.λπ.).

1. Υποχρεώσεις ταξιδιωτικού πρακτορείου σε οργανωμένα ταξίδια

α) Ο διοργανωτής πριν την σύναψη της σύμβασης θα πρέπει να:

  • ενημερώσει για τον τρόπο πληρωμής και τη συνολική τιμή του πακέτου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και, κατά περίπτωση, όλες τις πρόσθετες χρεώσεις ή σε περίπτωση που τα κόστη αυτά δεν είναι ευλόγως δυνατό να υπολογιστούν από πριν, το κατά προσέγγιση πρόσθετο κόστος το οποίο ο ταξιδιώτης ενδέχεται να υποχρεωθεί να αναλάβει επιπλέον. Άλλως, ο ταξιδιώτης δεν οφείλει να καταβάλλει τις εν λόγω χρεώσεις, επιβαρύνσεις ή άλλα κόστη.
  • παρέχει γενικές πληροφορίες για τις απαιτήσεις για τα διαβατήρια και τις θεωρήσεις,
  • ενημερώσει σχετικά με τη δυνατότητα του ταξιδιώτη να καταγγείλει τη σύμβαση ανά πάσα στιγμή πριν από την έναρξη του πακέτου έναντι ενδεδειγμένης χρέωσης καταγγελίας ή, κατά περίπτωση, της τυποποιημένης χρέωσης καταγγελίας που ζητείται από τον διοργανωτή,
  • ο διοργανωτής ευθύνεται για τεχνικά προβλήματα του συστήματος κράτησης και λάθη που γίνονται στην κράτηση οργανωμένου ταξιδιού και του καταλογίζονται,
  • πληροφορίες σχετικά με την προαιρετική ή υποχρεωτική ασφάλιση που καλύπτει το κόστος σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης.

β) Η σύμβαση θα πρέπει:

  • να παρέχεται στον ταξιδιώτη σε αντίγραφο ή επιβεβαίωση σε σταθερό μέσο
  • να ορίζει ξεκάθαρα τον ταξιδιωτικό προορισμό, κατάλογο των υπηρεσιών που περιλαμβάνονται στο πακέτο, τη συνολική τιμή και πληροφορίες για τα διαβατήρια και τις θεωρήσεις
  • να ορίζει τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί, για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης
  • να εμπεριέχει τις ειδικές απαιτήσεις του ταξιδιώτη που αποδέχτηκε ο διοργανωτής
  • να ενημερώνει ότι ο διοργανωτής είναι υπεύθυνος για την ορθή εκτέλεση του συνόλου των προβλεπόμενων ταξιδιωτικών υπηρεσιών

Δυνατότητα καταγγελίας

1. Τροποποίηση συμβατικών όρων

  • Ο διοργανωτής μπορεί να αυξήσει την τιμή του πακέτου μόνο εάν αυξηθούν συγκεκριμένες δαπάνες (για παράδειγμα, οι τιμές των καυσίμων). Η δυνατότητα αύξησης της τιμής πρέπει να αναφέρεται σαφώς στη σύμβαση και μπορεί να γίνει το αργότερα 20 ημέρες πριν από την έναρξη του πακέτου. Αν η αύξηση της τιμής υπερβαίνει το 8% της τιμής του οργανωμένου ταξιδιού, ο πελάτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση χωρίς να επιβαρυνθεί με τέλος.
  • Αν ο διοργανωτής ακυρώσει το ταξίδι πριν από την έναρξη του, οι πελάτες δικαιούνται επιστροφή των χρημάτων και αποζημίωση, κατά περίπτωση. Αυτό δεν αφορά ακύρωση λόγω ανωτέρας βίας π.χ. σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, οπότε και δεν καταβάλλεται αποζημίωση.

2. Ακύρωση

Ο ταξιδιώτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού οποιαδήποτε στιγμή πριν από την έναρξη του πακέτου με πιθανή ωστόσο επιβάρυνση εύλογης  χρέωσης καταγγελίας η οποία μπορεί να ορίζεται στη σύμβαση.

Χρέωσης καταγγελίας δε θα καταβληθεί σε περίπτωση αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων στον τόπο προορισμού. Στην περίπτωση αυτή δικαιούται την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.

Υπαναχώρηση

Σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, ο ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού εντός προθεσμίας 14 ημερών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, χωρίς να αναφέρει τους λόγους.

Προστασία κατά της αφερεγγυότητας

Οι κανόνες αυτοί εφαρμόζονται στα οργανωμένα ταξίδια και στους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς.

Αρμόδιος Φορέας

Αρμόδιος φορέας είναι το Υπουργείο Τουρισμού.

Για να κάνετε καταγγελία δείτε τις αντίστοιχες υποενότητες εδώ και εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://europa.eu/youreurope/business/selling-in-eu/selling-goods-services/package-travel/index_el.htm

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά