210 330 4444
info@ekpizo.gr
Συμμετοχή της ΕΚΠΟΙΖΩ σε τηλεδιάσκεψη με το ΚΙΝΑΛ για την κινητή τηλεφωνία

Συμμετοχή της ΕΚΠΟΙΖΩ σε τηλεδιάσκεψη με το ΚΙΝΑΛ για την κινητή τηλεφωνία

Συμμετοχή της ΕΚΠΟΙΖΩ σε τηλεδιάσκεψη με το ΚΙΝΑΛ για την κινητή τηλεφωνία
Νέα Δράση
Τηλεπικοινωνίες

Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμμετείχε στην τηλεδιάσκεψη που οργάνωσε το ΚΙΝΑΛ με Ενώσεις Καταναλωτών στις 8/12/2020 και στην οποία εισηγήθηκε η Πρόεδρος του κα  Φώφη Γεννηματά, με θέμα: τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες εν μέσω πανδημίας κατά τη χρήση του Διαδικτύου και τις υπερβολικές χρεώσεις.

Ακολουθούν οι θέσεις της ΕΚΠΟΙΖΩ, οι οποίες εκτέθηκαν στην τηλεδιάσκεψη από την Αντιπρόεδρο Παναγιώτα  Καλαποθαράκου και τη Νομική Σύμβουλο Βίκυ Τζέγκα:

H ΕΚΠΟΙΖΩ αλλά και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” ασχολούνται με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών από την πλευρά των καταναλωτών μέσω παρεμβάσεων, συλλογικών αγωγών και Δελτίων Τύπου. Επίσης, ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους και καταγράφουν τις καταγγελίες που λαμβάνουν καθημερινά για τις οποίες μεσολαβούν ως προς την επίλυσή τους.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει θέσει στις προτεραιότητές της  τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, δεδομένου  ότι:

  • είναι μείζονος κοινωνικής σημασίας για τους καταναλωτές και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Τα δίκτυα τόσο της σταθερής όσο και κινητής τηλεφωνίας δεν περιορίζονται πλέον στη μεταφορά φωνητικών δεδομένων, αλλά καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα δεδομένων / πληροφοριών.
  • εν μέσω πανδημίας έχει ενταθεί σημαντικά (τηλεργασία, τηλεκπαίδευση, ψυχαγωγία, άλλα και αγορές προϊόντων και υπηρεσιών) και
  • από πλευράς καταγγελιών  των καταναλωτών, βρίσκεται σταθερά την τελευταία πενταετία στη δεύτερη θέση του πίνακα καταγγελιών μετά τις τράπεζες.

Καταγγελίες

Σήμερα η ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί ότι, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Σταχυολογώντας τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι καταναλωτές, αφορούν σε:

  • Υψηλές χρεώσεις εν γένει (κινητή/ σταθερή/ διαδίκτυο).
  • Έλλειψη ανταγωνισμού/ολιγοπωλιακές καταστάσεις.
  • Αμφισβητήσεις λογαριασμών.
  • Καταχρηστικούς όρους στις συμβάσεις  κινητής τηλεφωνίας. Δυσνόητοι, πολύπλοκοι και τεχνικοί οροί καθόλου φιλικοί στους καταναλωτές (ψιλά γράμματα).
  • Ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση.
  • Πλημμελής παροχή υπηρεσιών – χαμηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο και συχνές διακοπές. Λόγω της πανδημίας το πρόβλημα έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις.
  • Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις).
  • Ανεπαρκείς υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών (υψηλές χρεώσεις στις τηλεφωνικές κλήσεις). Καθυστέρηση στα αιτήματα, δεν απαντούν μέσω email/μεγάλη αναμονή στο τηλεφωνικό κέντρο.
  • Υπερβολικές Χρεώσεις σε 5ψηφια νούμερα (Μέσα Πολυμεσικής Πληροφόρησης) -Αύξηση καταγγελιών/έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ και επιβολή διοικητικού προστίμου σε εταιρεία από τη ΓΓΕ&ΠΚ. Καμία απάντηση στην έρευνα από την ΕΕΤΤ και ΑΠΔΠΧ ή επιβολή προστίμου. Συνεχίζονται οι καταγγελίες για τα 5ψηφια.
  • Μη φιλική ιστοσελίδα για τους καταναλωτές από την ΕΕΤΤ.

Επιπροσθέτως η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει:

  • την έλλειψη ουσιαστικής  εποπτείας της ΕΕΤΤ, ως ρυθμιστή της αγοράς των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, αλλά και της προστασίας των καταναλωτών.
  • τις υψηλές χρεώσεις στην κινητή τηλεφωνία όπως ανέδειξε και η Επιτροπή Ανταγωνισμού με την έρευνα που εκπόνησε για λογαριασμό της η Φιλανδική Συμβουλευτική εταιρεία, όπου η Ελλάδα κατατάσσετε ως η λιγότερο ανταγωνιστική χώρα των ΕΕ28 αλλά και των χωρών του ΟΟΣΑ με πολύ υψηλές χρεώσεις στο Διαδίκτυο.
  • η ΕΕΤΤ ανακοίνωσε ότι από 25 Νοεμβρίου 2020, τίθενται σε ισχύ οι διατάξεις του Εθνικού Κανονισμού Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ) για τις ταχύτητες στα σταθερά δίκτυα. Οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο θα ενημερώνουν πλέον τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες και οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα αποζημίωσης ή επανόρθωσης σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις.

Τι έχει πετύχει η ΕΚΠΟΙΖΩ:

  1. Θετική απόφαση μετά από συλλογική αγωγή της ΕΚΠΟΙΖΩ κατά της NOVA -Forthnet για παραπλανητική διαφήμιση -απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς σταθερά και κινητά.
  2. Θετική απόφαση ΣΕΕ -ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ “VODAFONE CU (ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ DATA)” 21.01.2020.
  3. Θετική απόφαση Αρείου Πάγου μετά από συλλογική αγωγή της ΕΚΠΟΙΖΩ κατά εταιρείας κινητής τηλεφωνίας (STET ΗELLAS) για καταχρηστικούς όρους στις συμβάσεις της.
  4. Επιβολή διοικητικού  πρόστιμου 250.000 ευρώ από τη ΓΓΕ&ΠΚ στην εταιρεία DIMOCO μετά από έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΚΠΟΙΖΩ στις εταιρείες Πολυμεσικής Πληροφόρησης, οι οποίες προωθούν τα 5ψηφια και χρεώνουν καταχρηστικώς τους καταναλωτές με υπέρογκες χρεώσεις χωρίς τη θέλησή τους.
  5. Με την εξατομικευμένη διαμεσολάβηση της ΕΚΠΟΙΖΩ στα μέλη της έχουν επιλυθεί πλήθος υποθέσεων σε όφελος των καταναλωτών.

Τι προτείνει η ΕΚΠΟΙΖΩ:

  1. Ουσιαστική εποπτεία από την ΕΕΤΤ προς όφελος και των δυο πλευρών καταναλωτών- εταιρειών.
  2. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ, ώστε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να αναλάβει  θεσμικά την  αποκλειστική αρμοδιότητα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ειδικότερα στον έλεγχο συγκεντρώσεων. Μόνο έτσι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός και θα μειωθούν οι τιμές αλλά και θα  βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
  3. Είσοδο νέων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
  4. Ανάληψη πρωτοβουλιών από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις ενημέρωσης των καταναλωτών.
Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

2103300591

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 4:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά