Ελαττωματικό προϊόν

Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών
Ενεργειακή Αναβάθμιση Κατοικιών

Ελαττωματικό προϊόν

Ελαττωματικό προϊόν
Προϊόντα/Υπηρεσίες

Τα δικαιώματα των καταναλωτών αναφορικά με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις των προϊόντων προβλέπονται στο νόμο 2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή, όπως ισχύει σήμερα και το σχετικό κεφάλαιο περί πωλήσεων (514 επ.) του Αστικού Κώδικα.

1) Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη νόμιμη εγγύηση

α) Ορισμός

Ως νόμιμη εγγύηση ορίζεται η ευθύνη που έχει ο πωλητής να παραδώσει πράγμα που να ανταποκρίνεται στη σύμβαση. Το πράγμα ανταποκρίνεται στη σύμβαση, όταν παραδίδεται χωρίς πραγματικά ελαττώματα.

β) Διάρκεια

Η νόμιμη εγγύηση που πρέπει να παρέχεται από τον πωλητή έχει ελάχιστη διάρκεια δύο (2) ετών. Σε περίπτωση που αντικατασταθεί το προϊόν ή κάποιο ανταλλακτικό του η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκειά της ως προς το νέο προϊόν ή το ανταλλακτικό. Εάν το ελάττωμα φανεί, αφού το προϊόν τοποθετηθεί και εγκατασταθεί, επικοινωνήστε με τον πωλητή και δηλώστε αμέσως εγγράφως την ύπαρξη ελαττώματος, το οποίο αναφέρετε αναλυτικά και επιφυλαχτείτε για την άσκηση των δικαιωμάτων σας από το νόμου.

γ) Περιεχόμενο εγγύησης

Η εγγύηση για τα προϊόντα είναι υποχρεωτική, πρέπει να είναι γραπτή και στην ελληνική γλώσσα και να περιέχει:

  • τα πλήρη στοιχεία του εγγυητή, επωνυμία, διεύθυνση
  • τη διάρκεια της εγγύησης και τα δικαιώματα που μου παρέχει
  • το προϊόν στο οποίο αναφέρεται
  • το ακριβές περιεχόμενο της
  • την τοπική έκταση ισχύος της
  • Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων.

δ) Πότε ένα προϊόν ορίζεται ως ελαττωματικό

Το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση:

  • όταν έχει πραγματικά ελαττώματα,
  • όταν έχει εγκατασταθεί πλημμελώς,
  • όταν, επί κινητού πράγματος, περιορίζεται η χρήση του λόγω δικαιώματος τρίτου,
  • όταν, επί πράγματος με ψηφιακά στοιχεία, δεν παρέχονται οι προβλεπόμενες ενημερώσεις,
  • όταν το πωληθέν δεν ανταποκρίνεται στην σύμβαση και
  • όταν λείπουν οι συνομολογημένες ιδιότητες.

ε) Τι δικαιούστε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος

Εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό ή δεν είναι αυτό που παραγγείλατε ή φανεί ότι δεν έχει τις ιδιότητες που ο πωλητής σας υποσχέθηκε έχετε τα εξής δικαιώματα:

  • να ζητήσετε την επισκευή ή αντικατάστασή του με άλλο που δεν θα έχει ελαττώματα και θα ανταποκρίνεται σε αυτό που παραγγείλατε ή
  • να ζητήσετε τη μείωση του τιμήματος, ανάλογα πάντα με το μέγεθος του ελαττώματος ή
  • να υπαναχωρήσετε από τη σύμβαση (εφόσον το ελάττωμα παρουσιαστεί μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την αγορά του προϊόντος)

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει την επισκευή ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. Εάν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, μπορείτε να ασκήσετε εκ νέου ένα από τα παραπάνω δικαιώματά σας.

2) Τι πρέπει να γνωρίζετε για την εμπορική εγγύηση

Η εμπορική εγγύηση παρέχεται συμπληρωματικά της νόμιμης εγγύησης, προαιρετικά από τον πωλητή, είτε με επιπλέον χρέωση είτε δωρεάν και αφορά επισκευή ή συντήρηση ή αντικατάσταση προϊόντος, ή επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τους όρους της εμπορικής εγγύησης. Επιπλέον, ισχύουν όσα αναφέρονται στη νόμιμη εγγύηση.

3) Όταν παραλαμβάνετε το προϊόν

Κατά την παραλαβή του προϊόντος εξετάστε το προσεκτικά και ελέγξτε την γραπτή εγγύηση και τους όρους της. Όσο και αν βιάζεται ο μεταφορέας που σας το έφερε, έχετε το δικαίωμα να το επιθεωρήσετε. Δηλώστε ότι δεν υπογράφετε την παραλαβή του προϊόντος, εάν δεν σας αφήσει να το επιθεωρήσετε. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώσετε ότι δεν είναι αυτό ακριβώς που παραγγείλατε ή ότι έχει ελαττώματα, αρνηθείτε να το παραλάβετε, επιστρέψτε το αμέσως και ζητείστε να σας αποστείλουν άλλο που δεν θα έχει ελαττώματα.

Προσέξτε ιδιαίτερα το προϊόν που αγοράζετε να συνοδεύεται από αναλυτικές, γραπτές οδηγίες χρήσης, διατήρησης, συντήρησης και πλήρους αξιοποίησής του στην ελληνική γλώσσα.

4) Μεταχειρισμένα προϊόντα

Τα μεταχειρισμένα προϊόντα που αγοράζετε από έμπορο καλύπτονται επίσης από την ελάχιστη 2ετή εγγύηση. Ωστόσο, καμία εγγύηση δεν καλύπτει τα προϊόντα που αγοράζετε από ιδιώτες.

Καταγγελίες

Για να κάνετε καταγγελία βρείτε το αντίστοιχο υπόδειγμα στην ενότητα καταναλωτές/καταγγελίες εδώ. Σε περίπτωση που θέλετε να μεσολαβήσουμε εξωδικαστικά για λογαριασμό σας, εγγραφείτε ως μέλος (εδώ).

Αρμόδιος Φορέας

Για περισσότερες πληροφορίες και καταγγελίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) στην ιστοσελίδα: https://kataggelies.mindev.gov.gr/

Επίσης, στη Γραμμή Καταναλωτή: 1520 και στο Email: 1520@mindev.gov.gr

Χρήσιμες ιστοσελίδες:

1) https://www.gov.gr/sdg/goods/defective-products

2) https://www.gov.gr/sdg/consumer-rights/safety-and-security-of-consumer-products

3) https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Χρειάζεστε βοήθεια με κάποιο θέμα σας;

Είναι μία Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών που έχει ως στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

Newsletter

Newsletters

Μείνετε ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες μας. Αφήστε μας το e-mail σας και εγγραφείτε στο newsletter μας.

Έχετε τη δυνατότητα απεγγραφής από τα newsletters μας ανά πάσα στιγμή

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Επικοινωνία

Στουρνάρη 17, Αθήνα 10683

2103304444

info@ekpizo.gr

www.ekpizo.gr

Δευ - Παρ: 10:00 πμ - 3:00 μμ
Σάβ - Κυρ: Κλειστά